tisdag 19 juni 2007

Artikeltips...

Fick mig några goda skratt när jag läste Göran Greider och Dan Greider idag igen!!! Göran Greider skrev på ledarsidan en betraktelse över regn, att han gillar sommarregn. Men han hade råkat hamna mitt i ett sådant igår tror jag, med regn som verkligen stod som nålar i backen. Så på väg till jobbet gick han in på närmsta sportaffär efter att ha kastat sig emellan utskjutande tak och liknande, för att köpa ett paraply. Expediten frågade (efter att ha studerat Greider från topp till tå och gjort ett hastigt överslag) om han ville ha ett stort eller ett jättestort paraply! Greider i sin tur tänkte till snabbt, sen han i sin tur också gjort ett överslag och kastat en blick ner på sin mage. Jo, det fick nog bli det jättestora!!

”Jaha, då tar vi väl golfparaplyet!”
men detta fick Greider att nästan ångra sig! För han gillar inte, som han skriver, moderatbandy!! :-) (jag har en svåger som spelar golf liksom en systerson som gör det med sin pappa, men jag håller nog med Greider i alla fall…). Och så gick han till jobbet och skrev något så onödigt och ovidkommande som om sommarregn och paraplyer!! :-)

Och Dan Greider skriver på sin blogg om karensdagarna och om att sänka skolåldern till 6 år.

”Asså, vilken halvmesyr!! Varför inte börja vid… Ja, låt oss säga 1 års ålder!!”
tror jag han menade.
Fast egentligen skulle han vilja skriva om små söta kattungar i skära tofflor än allt idiotiskt regeringen hittar på??!! :-)

Svaren är också litet kul… Varför inte börja lära barnen saker redan när de ligger i magen!!! Ja, att de inte kommit på det än!!??

Göran Greider skriver också om karensdagarna på ledarsidan!

Inga kommentarer: