torsdag 9 augusti 2007

Psalm i 2000-talet...

Flera fina psalmer i "Psalmer i 2000-talet"! Bland annat nummer 827, både dess text och musik (skulle önska jag kunde blogga med musik också!!):
827 En psalm om tiden
1.Vad är det för fel på tiden som aldrig tycks räcka till?

Vad är det för liv, vad är det för tid som för oss dit vi inte vill?
Så kommer du mitt i tiden och talar om evighet,
det eviga nu, det nu som är du långt mer än vi anar och vet.

2. Vad är det för fel på tiden som bränner ut människans själ?
Vi drivs av dess slag, vi följer dess lag och människan blir människans träl.
Jag ser att min tid är mogen, en tid som får liv i dig,
att nu är den tid för stillhet och frid som finns mitt i tiden i mig.

3. Vad säger att tid är pengar, att tiden är ständigt kort?
Den hetsar och styr i snabbhet som flyr och mäter med framgångens mått?
Bli stilla, min själ i stormen som tjärnen i skogens ro.
I stillheten sker att djupen jag ser och själen kan bottna i tro.
text: Per Harling
musik: Per-GunnarPetersson

A hymn from "Hymns in the 2000 century", with a very nice text and music, questioning the time and life we live now, with all stress... "What says that time is money?" I wish I could blog with music too...

Tips about home sites: The home site of the Swedish cellist Hampus Linderholm (unknown to me till now though). His parent’s Lena and Gösta Linderholm's home site.

Inga kommentarer: