måndag 21 maj 2007

Kände mig "bitchy"/Felt bitchy...

Det gick verkligen i ett i morse... I detta bostadsområde var det en brand i natt och människor omkom... När jag cyklade upp till affären såg jag en kran högt över hustaken. Precis bakom det hus där jag bodde sex av de första åren här...

Irritationen och otåligheten satt i när jag åkte till mina två jobbmöten. Det kändes som om jag skulle kunna explodera...

Jag sa mitt hjärtas mening på det första mötet, om tydlighet och kommunikation... Kollegerna nickade instämmande!!
"Din information per mejl är väldigt bra!"
Det är jag som sköter den och tydligen tycker kollegerna att de får all den information de behöver och klart och tydligt också!! jag ser till att de får kopior på det jag skickar till eleverna och till min samarbetspartner, så alla får samma information...

Känner mig en aning trött i huvudet nu, så detta skrivande blir därefter!? Har litet svårt att relatera vad som sades... Hjärnan är för sprängfylld!?

På fikat emellan mötena viskade jag (väste, exploderingsfärdig!!) till kvinnlig kollega hur "bitshig" jag kände mig.
"Det märkte jag inget av!!" svarade hon. "Jag tycker du var väldigt klar och organiserad!!"

Rektorn för estetlinjen kom senare än avtalat, från ett krismöte, till vårt andra jobbmöte, en gymnasiekille hade begått självmord och hon hade suttit i ett akut möte om det... Tur nog händer sådant här sällan. Så oerhört tragiskt... Och så oerhört onödigt... Vi fick lov att utrymma vår konferenssal därför att kärnämneslärarna skulle ha möte om detta. Och där kom en massa lärare...

När jag kom ut efter vårt rep ikväll vid strax före kl. 19.00 regnade det ganska rejält!! Ja, det var rätt mycket idag...

Skulle behöva öva ytterligare och kanske ta ett bad mitt i allt? Koppla av...
//
"I felt so very bitchy on the meeting!!!" I whispered hissingly to a colleague after our first meeting today, when we took a break between our two meetings. During this meeting I was still very irritated and impatient, so I could explode!! I said what I thought highly and clearly and from the bottom of my stomach!! About plainess between not only us teachers and the students, but also between us teachers and even us leaders!!! And a lot else that was on my mind! :)

The colleagues nodded agreeingly (does this word exists? :)). "The information we have gotten by email from you has been great!" they all seemed to think.

And my female colleague hadn't noticed my "bitchiness" at all she said!! "You were very organized and clear!" On the contrary.

Do I think I sound and looks angrier than people experience me and that I sound and look? I wonder if those who knows me nearer thinks so too? :)

Not so many houses away from here it had been a fire tonight and people were killed in the fire... I didn't hear a thing, but slept deeply? I lived in a neighbour house for six years when I first came to this place...

And a student at the gymnasium where I also work had commited suicide, though not from the programme where I work... And when I came out from our rehearsal this evening, at 7 pm it rained, and rained failry much...

So now I just want to relax and maybe take a bath... It has really been a lot? But I should need to practise...

Our director of studies (studierektor) said a week ago when we took a lunch together during work that he thinks I am not only musician and pedagogue but also organizer and administrator... Am I - too much sometimes? The big-sister still?? The real big-sister, clever and responsible-taking and thinking about all and everything!!! A sigh! Yes, I awoke on the wrong side! But people doesn't see it?

Got a phone-call from my youngest uncle to whom I should email photos, and saw a photo from his summerhosue 30 km from the Arctic circle and the lake where we used to bath when I and all my siblings and cousins were small children... I think I will add it to the blog-post "Walk and sauna-bath"!

I got "Money, money..." on my brain, singing inside: "I work all night, I work all day..."!!! With a lot of feelings...

That music espresses a lot I think... :)

Inga kommentarer: