måndag 7 juli 2008

Maktfullkomlighet och medierapportering...

Christoffer Kullenberg.

Se insändaren ”M bryr sig varken om folk eller fä” om medierapportering...

"Att när nu labour i England går bakåt ska det basuneras ut, men när alliansen i Sverige aldrig efter valet varit i majoritet ska det mörkläggas."
...och maktfullkomlighet, samt läs också Christoffer Kullenberg, doktorand i vetenskapsteori, i artikeln ”Anti-FRA – den nya liberalismen.”

PS. Läs också Jenny W.s ”Bidragsgeigametern och två sorters folk”! Och få dig ett litet skratt mitt i allt!

Och jag kan inte låta bli att citera hela insändaren "Det ordnar sig!" (apropå debattartikeln "Vi skapar trygghet" av Cristina Husmark-Pehrsson (m) Socialförsäkringsminister och Ulf Berg (m) Riksdagsledamot från Dalarna i DD):

"Varslen ökar, inflationen ökar, långtidsarbetslösheten bland ungdomar ökar, antalet socialbidragstagare ökar m.m. Inget går åt rätt håll.

Men ta det bara lugnt!


Borgarpakten med Reinfeld och Borg i spetsen har lösningen på ALLA problem: Sänk skatten för de rika och kläm åt de som har det svårast i samhället så ordnar det sig.


Bengt Lindgren, medlem Handels
"
Det är som Jinge skriver i "Nu ljuger ÖB om FRA-lagen också!":

"Det är ingenting annat än rent förakt för svenska folket att dra till med den sortens ljugande."

Samt läs Johan Sjölander i ”Moderat ifrågasätter strejkrätten” om strejkrätten förstås, samt Thomas Idergard och ens så kallade marknadsvärde:

”Visst finns det grupper och individer som – åtminstone under vissa perioder – kan använda arbetsmarknadens ’marknadsmekanismer’ för att pressa sin lön uppåt. Thomas Idergard är förmodligen en av dem (åtminstone tror han säkert det själv, personer i etablissemanget brukar tendera att förklara sina höga löner med den egna kompetensens marknadsvärde och inte att man ingår i de rätta nätverken). Men det stora flertalet av oss har inte den lyxen.”

Nej, är det på kompetens man får jobb? Handlar ens lön (och kanske andra förmåner) om tillgång eller efterfrågan heller - alltid (eller kanske i ganska många yrken ganska sällan)? Jag har viss erfarenhet av detta inom mitt yrkesområde om man säger så... (min andra yrkesutbildning). Och jag är säkert inte ensam om detta!

Och slog mig häromdagen att jag ju faktiskt är med i två fackförbund! Betalar till två fackförbund... Apropå det med facket...

DD-artiklarna finns också här.

Inga kommentarer: